Båtmässan 2016

 
Årets båtmässa är avklarad med lite blandade känslor. Vi har varit på båtmässor dom flesta år ända sen vi köpte vår Albin  25:a 1997, både i Stockholm och Göteborg. Jag kanske börjar bli trött på dessa mässor, men jag tycker det börjar bli mer & mer sjömanskorv, seglarskor , bilar m.m ,eller är det fler som har dessa åsikter? Iår var det flera monterplatser lediga, det tycker jag inte det har varit tidigare.Spontan känsla är det var mindre tillbehör också ,och det är ändå kanske det stora nöjet från min sida (tillbehören alltså). Det var väldigt få stora båtar ,när jag började springa på mässorna var det betydligt fler stora båtar då, men det fanns väll fler varv då också , alla varv som bygger stora båtar har ju gått i konkurs (utom Forbina) och alla har ju inte återuppstått om det kanske är en del av förklaringen, men det har ju tillkommit lte importmärken istället. Ett av dom stora franska varven hadde bara bilder på sina båtar t.ex. Men vi åker nog nästa år igen ock då kommer vi nog att prova Forbinaklubbens träff där om det passar med jobb och ledigheter. 
   
   Vårrustningen har nu börjat på allvar halva båten renskrapad och material till nytt bord i sittbrunnen införsaffat.
2 st. medl. i Forbinakl. har redan sjösatt så lite panik börjar infinna sig. Men det blir nog vår och sommar i år också
det vi inte hinner med i år gör vi nästa år.
 
 
 
 
"Provkörning" av 42:an skulle kunna tänka mig att ha en sådan att åka i
Allmänt | |
Upp